HEERHUGOWAARD - Overheidsorganisaties verwijzen burgers steeds vaker naar hun websites. Of het nu gaat om het aanvragen van huurtoeslag, om zoeken van werk of om het doorgeven van een verhuizing. Vaak is hiervoor DigiD nodig. Om mensen met deze websites te leren werken, ontwikkelde Stichting Digisterker de cursus ‘Digisterker – Werken met de e-overheid’. Het kan allemaal, en de overheid wil ook graag dat we onze zaken via internet regelen. Het heeft natuurlijk voordelen om er de deur niet voor uit te hoeven. Maar dit kan lastig zijn, vooral als je niet zo handig bent met een computer en met internet. . Voor mensen die zich hier in herkennen is de korte cursus ‘Digisterker: werken met de e-overheid’ in de bibliotheek in Heerhugowaard interessant.

Wat leert u? In de cursus ‘Werken met de e-overheid’ leren cursisten hoe ze zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunnen regelen. De cursist leert stap voor stap om steeds meer via internet zelf te regelen. Hoe kun je informatie vinden bij de overheid? Maar ook, hoe kun je iets aanvragen, bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst. DigiD, MijnOverheid en de Berichtenbox komen aan bod.

Wanneer en waar?
De cursus bestaat uit vier bijeenkomsten van een uur. De cursus ‘Digisterker: werken met de e-overheid’ vindt plaats op donderdagochtend 12, 19, en 26 januari én 2 februari. De cursus wordt gegeven in Bibliotheek Kennemerwaard locatie Heerhugowaard, Parelhof 1A. Het tijdstip van de cursus is van 10.00 tot 11.00 uur. Deelname is gratis.

Voor wie?
De cursus is geschikt voor mensen met beperkte digitale vaardigheden, maar ook voor mensen die meer willen leren van de diverse mogelijkheden van de digitale overheid. De cursus draagt bij aan digitaal zelfvertrouwen van burgers en wordt aangeboden via het landelijke netwerk van bibliotheken.

Aanmelden
Geïnteresseerd in deze praktische internetcursus? Aanmelden kan bij de klantenservice op telefoonnummer 072 – 515 66 44 of op www.bknw.nl/agenda.