HEERHUGOWAARD - Ondernemers en organisaties actief in het Stadshart van Heerhugowaard hebben samen met de gemeente besloten om gezamenlijk, onder een merk naar buiten te treden.
Het Stadshart van Heerhugowaard heeft zich in de afgelopen 15 jaar enorm ontwikkeld: de renovatie en nieuwbouw van winkelcentrum Middenwaard, de bouw van Cool kunst en cultuur, de bibliotheek, het gemeentehuis en het Coolplein met diverse voorzieningen. Er zijn ruim 2000 parkeerplekken aangelegd, er zijn honderden woningen gerealiseerd en het stadspark is gerenoveerd. Sinds een aantal jaren groeit ook de samenwerking tussen ondernemers, culturele instellingen, vastgoedeigenaren, gemeente en ook bewoners om het gebied steeds aantrekkelijker te maken.
Gezamenlijke visie en profilering
Hiermee is een compleet en aantrekkelijk aanbod ontstaan dat veel te bieden heeft op het gebied van winkelen, dagelijkse boodschappen, uitgaan en beleving. Centrummanager Annemiek Adams: ‘De randvoorwaarden voor een aantrekkelijk Stadshart zijn ingevuld om onszelf krachtig te profileren bij de Heerhugowaarders en regionale bezoekers. De volgende stap die we samen gaan maken, is een gezamenlijke visie en profilering van het Stadshart vanuit een krachtige samenwerking!’
Campagne
De basis van de campagne is een positionering ontwikkeld door Stad & Co, die door citymarketingbureau Sir Geoffrey vertaald is naar een merkverhaal, merkidentiteit en campagne. Het doel van de campagne is te laten zien hoe breed het aanbod is; van dagelijkse boodschap, de laatste mode, het kopen of lenen van een boek tot alles voor een avondje uit. Een compleet aanbod, niet alleen voor de inwoners van Heerhugowaard maar ook voor de inwoners van buurgemeentes en bezoekers van bijvoorbeeld de kustplaatsen.
Trots op Heerhugowaard
Duco Beltman, asset manager Wereldhave ‘De ondernemers in Middenwaard profiteren van een aantrekkelijk Stadshart. Het centrum van Heerhugowaard biedt een heel compleet aanbod. Gevarieerde retail en horeca in Middenwaard, maar ook goede buitenhoreca, een mooi theater, een bioscoop, bowling en casino. Met deze campagne kunnen we dat uitdragen. Laten we ervoor zorgen dat ondernemers, bewoners en bezoekers trots zijn op wat Heerhugowaard allemaal te bieden heeft!’
Het verhaal achter de campagne
Heerhugowaard...
… is een bloeiende stad waar de Heerhugowaarders een vriendelijke, gastvrije en een hechte gemeenschap vormen. Dat is misschien te verklaren doordat dit oorspronkelijke veengebied vaak geteisterd werd door stormvloeden. Dat stelde de bewoners voor vele uitdagingen. En juist in barre tijden is het fijn wanneer de deur van de buurman voor je openstaat en je samen kunt werken aan oplossingen.
Heerhugowaard…
… is een opmerkelijke naam voor een even opmerkelijke stad. Vernoemd naar de heer Hugo van Assendelft of de heer Hugo Akersloot, daar zijn de geschiedkundigen het nog niet over eens. Eén ding is echter wel zeker: ene heer Hugo nam het initiatief tot het bouwen of verhogen van een dijk. Die dijk bracht Heerhugowaard veiligheid en voorspoed. Heer Hugo was in die tijd dan ook hét gezicht van de streek.
Tegenwoordig vind je in het levendige stadshart van Heerhugowaard alles wat je nodig hebt: shopping, horeca, cultuur & entertainment. Stadshart Heerhugowaard is een plek waar je je echt thuis voelt. Pik een terrasje, ontspan bij een etentje of span je in op de bowlingbaan. Ga naar de laatste blockbuster, lach om een stand up comedian, wordt wijzer van een lezing of verlies je in een boek. Scoor een nieuwe outfit of kapsel en haal alles voor een verse maaltijd thuis. Al die winkels, horeca, culturele activiteiten én bewoners maken samen het stadshart Heerhugowaard. Er is zó veel te doen, te zien en te beleven, dat mag iedereen weten!
Samen gaan we laten zien waar Stadshart Heerhugowaard voor staat. Een breed aanbod in shopping, horeca, cultuur en entertainment, maar bovenal vriendelijkheid en gastvrijheid. Daarom krijgt het Stadshart een herkenbaar gezicht. Een nieuw gezicht dat je verwelkomt, waarbij je je thuis voelt en je helpt waar nodig. Zoals het gezicht van een goede vriend of goede buur. En daartegen zeg je geen mijn ʼheer’…
Weet je wat? Zeg maar Hugo
Laagdrempelig
Stadshart ondernemer Norbert Smit, van Wonder’s eten & drinken zegt over de campagne: ‘Alleen door breed samen te werken kunnen we laten zien wat het Stadshart allemaal voor moois te bieden heeft. Met “Zeg maar Hugo” denken we het publiek te kunnen bereiken op de laagdrempelige manier waar Heerhugowaard bekend om is. Doe maar gewoon, dat is gek genoeg!’