Gemeente Dijk en Waard werkt samen met ProRail aan de bouw van de spooronderdoorgang. Bouwcombinatie Hegeman-Mobilis staat aan de lat om het nieuwe spoordek voor de onderdoorgang te bouwen. Het bouwterrein op het voormalig Feenstra-perceel wordt uitgebreid naar het afgesloten wegdeel van de Zuidtangent. Voor ieders veiligheid is dit met hekken afgesloten.
Adviesroutes
Auto’s, (brom)fietsers en voetgangers worden omgeleid. Het advies is om de Industriestraat niet te gebruiken, omdat hier veel bouwactiviteiten zijn. Diverse aannemers werken aan nieuwe woningen in dit gedeelte van het Stationskwartier.
Het station is bereikbaar via de Stationsweg en het Stationsplein (aan Heerhugowaardse zijde). Meer informatie over de adviesroutes vindt u op de pagina Bereikbaarheid rond Stationsgebied.
Werkzaamheden
Bouwcombinatie Mobilis-Hegeman gaat na de afsluiting direct aan de slag met de werkzaamheden op de Zuidtangent. Ze verwijderen het asfalt, en dus ook het laatste stukje van spoor 3 en de spoorbomen. Ook kabels en leidingen onder de grond moeten ruimte maken. Dan kan gestart worden met grondsanering, het dempen van sloten en het aanbrengen van damwanden. U kunt online meekijken vanaf 6 januari via www.youtube.com/prorail.
Kruispunt Stationsplein-Zuidtangent
Het kruispunt Stationsplein-Zuidtangent wordt in de eerste drie maanden van 2025 opnieuw ingericht. Vanaf april 2025 is dit kruispunt weer open voor al het verkeer. Tot die tijd gelden omleidingen naar Stationsplein bij de Umbriëllaan en het Stationsplein op bedrijvenstrip Beveland. Kijk voor deze lokale routes op de pagina Bereikbaarheid rond Stationsgebied.