Ongeacht je passies en smaak kun je online vinden wat je zoekt en er een leuke tijd beleven. Hieronder stellen we je voor aan twee van de grootste online entertainment trends.
Gaming trends
Streaming en cloud gaming
De laatste jaren zien we een snelle uitbreiding van live gaming streaming (Bij live gaming streaming zenden mensen zichzelf uit op kanalen terwijl ze videospelletjes spelen voor een online publiek) en cloud gaming (Videospelletjes dat direct kunnen gespeeld worden op cloud servers in datacentra).
Tegen 2025 zou het livestreamen van spelers die games spelen jaarlijks honderden miljarden dollars waard kunnen zijn. Als je ziet hoeveel kijkers en abonnees zich aangetrokken voelen tot online game kanalen op YouTube, Discord en Twitch is dat niet verwonderlijk.
Hiernaast heeft cloud gaming een grote kans om met de nieuwste technologische ontwikkelingen op lange termijn aan populariteit te winnen. Dit dankzij operatoren zoals Google Stadia of Microsoft Cloud Gaming die in deze technologie sterk investeren.
Online casino spellen spelen
De nieuwe kansspelwet heeft online gokken in ons land onlangs legaal gemaakt. Er is geen twijfel over dat de trend zal zijn dat dit aantal alleen maar zal groeien. Er zullen meer legale Nederlandse casino's en bookmakers zijn om uit te kiezen, meer bonussen om te claimen en natuurlijk meer spellen om op te spelen. Op de officiële site van Kelbet Nederland kunnen spelers of geïnteresseerde lezers actuele info vinden over welke casino's/bookmakers nieuw zijn of op het punt staan gelanceerd te worden op de Nederlandse iGaming markt.
Sociale media trends
TikTok
In 2016 werd TikTok gelanceerd en heeft momenteel meer dan een miljard maandelijkse kijkers en meer dan 800.000.000 actieve gebruikers. TikTok werkt op een heel eenvoudige manier. Je kunt op dit sociale netwerk video's bekijken, en zelf video´s maken om te delen en een fanbase op te bouwen. TikTok video's kunnen tussen de 60 seconden en drie minuten duren, maar onlangs is de maximale speelduur verlengd tot 10 minuten. Als je het netwerk bezoekt, kun je dus gewoon bekijken wat je leuk vindt, of een account aanmaken en content publiceren om abonnees aan te trekken.
In 2010 lanceerde Mike Krieger en Kevin Systrom Instagram, een sociaal netwerk applicatie. Door grappige of informatieve foto's en video's te delen, kun je je ‘galerij’ interessanter maken en volgers aantrekken. Er is ook de mogelijkheid om je Instagram account financieel lonend te maken. Op deze manier kunnen business en plezier gecombineerd worden. Dat kan door boeiende inhoud te maken, of het nu gaat over dansen, tuinieren, koken, reizen of wat dan ook.